onsdag 13 januari 2010

Projekt uppgift Ht-09


När projektuppgiften valdes tog jag Form inriktning Mässa
jag fick lov att arbeta åt Vastbo produkter med detta.
När vi så påbörjade vårt arbete kom andra behov fram, det behövdes offert blad/produkt presentationer, dessa skulle användas både i utskrivet format, kunna faxas & e-postas.
Produkter Och information skulle lätt kunna varieras.
Det visade sig att den logo företaget använde sig av inte hade ett lämpligt format, därför gjorde jag först en liknade logo i användbart format, som sedan ingick i formgivandet av offerterna.

Här är den gamla & min nya logo.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Anna-karin!
Jag har inte under denna kurs (VK) kommenterat på bloggarna för att många av uppgifterna inte varit av den karaktären att de laddats upp. Jag måste säga att det var ett bra - och ärligt talat vågat - initiativ att göra om logotypen. Deras lågupplösta var lite mer mekanisk än din version, men en klar kvalitetsvinst!
Produktpresentationsbladen är professionellt utformade och du har visat olika förslag på hur olika information passar här - bra jobbat!
Monterdesignen är väldigt stiliserad, och den innehåller egentligen bara logotyper - montern ska ju visa upp företagets produkter, inte logotypen. Visst behövs den, men den bör inte få så mycket emfas.

Bra jobbat med detta projekt - det var intressant att följa kommunikationen - det är vad som har lett till att du och uppdragsgivaren är nöjda med detta projekt.

Lycka till med ditt framtida skapande!